دنتال 42 موارد مصرف، دوز و عوارض قرص بوپرنورفین - دنتال 42

• خواب آلودگی، سرگیجه

• یبوست یا سردرد

• مشکلات تنفسی شدید (احتمالاً کشنده) ممکن است در صورت سوءمصرف، تزریق یا مخلوط کردن این دارو با سایر داروهای افسردگی (مانند الکل، بنزودیازپین ها از جمله دیازپام ، سایر مواد افیونی ) رخ دهد.

• در صورت داشتن هر گونه عوارض جانبی جدی فوراً به پزشک خود اطلاع دهید، از جمله: قطع تنفس در هنگام خواب ( آپنه خواب )، تغییرات ذهنی/خلقتی (مانند بی قراری، گیجی، توهم )، درد معده / شکم ، علائم کار نکردن غدد فوق کلیوی خوب (مانند خستگی غیرعادی، کاهش وزن ).

• در صورت بروز هر یک از این عوارض نادر اما جدی فوراً به پزشک کمک کنید: غش ، ضربان قلب سریع/نامنظم، سرگیجه شدید، تنفس آهسته/کم عمق، خواب‌آلودگی غیرمعمول/مشکل در بیدار شدن از خواب.

• اگرچه این دارو برای جلوگیری از واکنش‌های ترک مصرف می‌شود، اما به ندرت ممکن است علائم ترک مواد افیونی ، از جمله اسهال ، تغییرات شدید ذهنی/خلقتی (مانند اضطراب ، تحریک‌پذیری، مشکل خواب )، سفتی عضلات یا لرزش را ایجاد کند. این احتمال بیشتر زمانی است که شما برای اولین بار درمان را شروع می کنید یا اگر از مواد افیونی طولانی اثر مانند متادون استفاده کرده اید . در صورت بروز چنین علائمی، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

• این دارو به ندرت ممکن است باعث بیماری جدی کبدی شود . در صورت مشاهده علائم آسیب کبدی ، از جمله: ادرار تیره ، تهوع / استفراغ مداوم ، از دست دادن اشتها، زردی چشم ها / پوست ، درد شدید معده /شکم ، فوراً به پزشک مراجعه کنید .

• واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی ، از جمله: بثورات پوستی ، خارش / تورم (مخصوصاً در صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل در تنفس ، فوراً به پزشک کمک کنید.

بازدید : 247 views بار دسته بندی : اطلاعات دارویی تاريخ : 3 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :