دنتال 42 موارد مصرف، دوز و عوارض قرص آمیودارون - دنتال 42

• تهوع ، استفراغ

• یبوست ، از دست دادن اشتها

• لرزش یا خستگی

• در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی جدی ، از جمله: کبودی/خونریزی آسان ، از دست دادن هماهنگی ، سوزن سوزن شدن/بی حسی دست ها یا پاها ، حرکات کنترل نشده ، علائم جدید یا بدتر شدن نارسایی قلبی (مانند تنگی نفس ، تورم مچ پا / پا ، خستگی غیرمعمول ، افزایش غیرمعمول / ناگهانی وزن ) به پزشک مراجعه کنید.

• در صورت بروز عوارض جانبی بسیار جدی ، از جمله: سریعتر/کندتر/نامنظمتر ضربان قلب ، سرگیجه شدید ، غش کردن ، فوراً از پزشک کمک بگیرید .

• آمیودارون به ندرت ممکن است باعث مشکلات تیروئید شود، علائم کم کاری یا پرکاری تیروئید ، از جمله عدم تحمل سرما یا گرما ، کاهش وزن /افزایش وزن بدون دلیل ، نازک شدن موها ، تعریق غیرمعمول ، عصبی بودن ، تحریک پذیری ، بی قراری یا ایجاد توده در جلوی گردن ( گواتر )

• این دارو به ندرت ممکن است باعث تغییر بینایی شود. به ندرت موارد نابینایی دائمی گزارش شده است. در صورت بروز هرگونه تغییر در بینایی (مانند دیدن هاله یا تاری دید ) ، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

• واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال ، در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک جدی ، فوراً از پزشک کمک بگیرید ، از جمله: بثورات ، خارش /تورم (به ویژه صورت / زبان /گلو) ، سرگیجه شدید ، مشکل تنفس .

بازدید : 229 views بار دسته بندی : اطلاعات دارویی تاريخ : 3 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :