دنتال 42 موارد تجویز و عوارض کپسول کلوگزاسیلین - دنتال 42

• ناراحتی معده ، حالت تهوع و استفراغ

• اسهال ، گاز شکم

• زخم های دهان

•  سیاه و سفید شدن زبان ، این اثر بی ضرر است و معمولاً پس از درمان از بین می رود. بهداشت دهان و دندان را به خوبی حفظ کنید و زبان خود را با مسواک نرم دو بار در روز مسواک بزنید.

• در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی بعید اما جدی ، بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید: خستگی غیرمعمول ، گلودرد مداوم ، درد عضلات ، درد / تورم مفصل

• در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی نادر اما بسیار جدی ، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید: کبودی / خونریزی آسان ، علائم مشکلات کلیوی (مانند تغییر در مقدار ادرار ، ادرار صورتی) ، ادرار تیره ، حالت تهوع / استفراغ مداوم ، درد معده /شکم ، زردی چشم / پوست.

• این دارو به دلیل وجود یک باکتری مقاوم ، به ندرت ممکن است باعث بیماری روده ای شدید می شود. این وضعیت ممکن است در طول درمان یا هفته ها تا ماه ها پس از قطع درمان رخ دهد. اگر علائم زیر را دارید از داروهای ضد اسهال استفاده نکنید زیرا این محصولات ممکن است باعث بدتر شدن آنها شوند. در صورت بروز: اسهال مداوم ، درد / گرفتگی شکم یا معده ، خون / مخاط در مدفوع فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

• استفاده از این دارو برای دوره های طولانی مدت یا مکرر ممکن است منجر به برفک دهانی یا عفونت مخمر واژن ( عفونت قارچی دهان یا واژن ) شود. در صورت مشاهده لکه های سفید در دهان ، تغییر ترشحات واژن یا سایر علائم جدید با پزشک خود تماس بگیرید .

• علائم یک واکنش آلرژیک جدی ممکن است شامل موارد زیر باشد: بثورات پوستی ، خارش / تورم (به خصوص در صورت / زبان / گلو) ، تب جدید ، لرز ، سرگیجه شدید ، مشکل تنفس. واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو بعید است ، اما در صورت بروز آن سریعاً به دنبال مراقبت پزشکی باشید.

بازدید : 309 views بار دسته بندی : اطلاعات دارویی تاريخ : 3 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :