دنتال 42 جراحی لابیاپلاستی چیست؟ - دنتال 42

دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان رشت، دارای بورد تخصصی جراحی زیبایی زنان می گوید : 

لابیاپلاستی یک عمل جراحی است که هدف آن کاهش اندازه یا تغییر شکل لب های کوچک و یا لب بزرگ است. جراحی واژن یا کاهش دهانه لب نیز نامیده می شود ، محبوب ترین جراحی واژن است و تقاضای زیادی دارد.

 

علت انجام لابیاپلاستی,دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان رشت,جراحی زیبایی واژن

عمل لابیاپلاستی چیست ؟

 

علت انجام لابیاپلاستی 

لابیاپلاستی از جمله جراحی زیبایی زنان محسوب می شود. زیباتر شدن واژن، مانند هر عمل زیبایی دیگری میتواند حس اعتماد به نفس را درخانم ها  تقویت کند. اما جالب هست که بدانید همواره عمل لابیاپلاستی برای زیبایی مورد استفاده قرار نمی گیرد. برخی از افراد هم هستند که دچار ناهنجاری های واژن هستند. مشکلات ناحیه ژنیتال  میتواند باعث صدمات جسمی و روحی فراوان به بانوان شود و برطرف کردن انها باعث سلامت جسمی و افزایش اعتماد به نفس بانوان میشود. از جمله علت های انجام این نوع جراحی زیبایی واژن می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

 

احساس خودآگاهی یا نارضایتی از اندازه ، رنگ یا شکل لابیا آنها

می خواهید عدم تقارن را اصلاح کنید

ناراحتی از اینکه لبهای کوچک از لبهای بزرگ بیشتر است

دوست نداریم که لبهای آنها در لبه خارجی رنگ تیره تری دارند

پارگی حل نشده لب از زایمان

کشیدن یا سرپیچی هنگام پوشیدن لباسی که نزدیک به کشاله ران باشد

ناراحتی یا درد در لابیا در طی فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری ، دویدن یا رابطه جنسی

 

عمل لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟

در لابیاپلاستی قسمت اویزان لابیا مینور برداشته  و اندازه لابیا کوچک میشود. قرینه سازی لابیاهای مینور و زیبایی لابیا چیزی است که بعد از جراحی میتوانید مشاهده کنید.

 

آیا عمل زیبایی واژن یا  لابیاپلاستی درد دارد؟

عمل لابیاپلاستی به صورت سرپایی در بیمارستان یا مطب های مجهز صورت می گیرد. به دلیل اینکه از بی حسی موضعی استفاده می شود این عمل درد ندارد.

 

لابیاپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

خانم هایی که دارای لابیا بزرگ هستند.

خانم هایی که لابیا انها موجب التهاب،ورم ، درد و اختالالت التهابی مکرر می شوند.

خانم هایی که که از ظاهر لابیا خود راضی نیستند.

 

چه کسانی می توانند عمل لابیاپلاستی را برای ما انجام دهند؟

زنان و زایمان، شاخه ای از رشته های پزشکی است که با اندام تناسلی زنان، سروکار دارند. بنابراین متخصصین این رشته، تنها کسانی هستند که می توانند این عمل را به خوبی برای شما انجام دهند. در واقع نه تنها این عمل، بلکه هرعمل دیگری نیازمند متخصص حوزه خود است. پس قبل از عمل، حتماً از تخصص دکتر خود با خبر شوید. متأسفانه افرادی پیدا شدند که به عنوان دکتر عمل زیبایی واژن در رشت فعالیت می کنند و متخصص زنان نیستند. پس در انتخاب دکتر خود بسیار دقت کنید.

 

عوارض عمل لابیاپلاستی 

بعد از جراحی لابیاپلاستی تاچند روز درد اندک، کبودی و تورم طبیعی است.برای قابل تحمل شدن  درد مسکن به شما تجویز می شود پس نگرانی در مورد درد عمل نداشته باشید.برای کنترل تورم میتوانید تا چند روز کمپرس سرد استفاده کنید.  در مراقبت های بعد جراحی رعایت نکات کوچک بسیار حایز اهمیت هست.

 

هزینه جراحی لابیاپلاستی

هزینه عمل لبیاپلاستی  بر اساس مشکل فرد ، شکل ناحیه ، تغییرات مورد نیاز و عواملی از جمله پیچیدگی عمل ، سطح تجربه جراح در انجام این روش و هزینه های کلینیک و جنس نخ مورد استفاده نیز می تواند تأثیر بگذارد.

 

آیا عمل لابیاپلاستی می تواند باعث پاره گی پرده بکارت شود؟

خیر. عمل لابیاپلاستی اگر به صورت صحیح و توسط متخصص صورت گیرد نمی تواند باعث پارگی پرده بکارت شود. در واقع لابیاپلاستی، عملی است که با اندام تناسلی بیرونی سروکار دارد. اما اگر عمل خود را به یک فرد ناشی بسپارید، احتمال هرچیزی وجود خواهد داشت.

دختران باکره بالای هجده سال هیچ محدودیتی برای انجام این عمل ندارند. 

    

آیا عمل لابیاپلاستی حس جنسی را از بین می برد؟

در صورتی که جراح مهارت کافی داشته باشد با انجام عمل لابیاپلاستی امکان از بین رفتن حس جنسی وجود ندارد. چون درناحیه کلیتوریس در این عمل هیچگونه اقدامی صورت نمی پذیرد.

 

مراقبت های بعد از جراحی لابیاپلاستی

شما ۴ ساعت بعد از جراحی در کلینیک می مانید. مراقبت های بعد از عمل شامل تجویز دارو (ضد درد و در صورت لزوم آنتی بیوتیک و داروی ضد ترومبوآمبولی) و همچنین بررسی منظم وضعیت بیمار است.

 

رژیم و استراحت: بلافاصله بعد از عمل ، استراحت مهم است. موقعیت ایده آل به پشت است، نه نشستن مستقیم روی ناحیه تحت درمان ، تا حد ممکن از عوارض بعد از عمل کاسته شود.

 

از پیاده روی زیاد، نشستن به مدت طولانی و انجام فعالیت های غیرضروری خودداری کنید. اگر این روزها بلافاصله بعد از عمل دستورات پزشک را رعایت کنید ، سریعتر و راحت تر بهبود خواهید یافت. جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی در منطقه ضروری است.

 

حداقل برای مدت شش هفته باید از فعالیت جنسی خودداری شود. به مدت چهار تا شش هفته از ورزش (عدم دویدن ، دوچرخه سواری ، فشار و  رابطه جنسی) خودداری کنید .

 

مراقبت از برش: بعد از هر بار مراجعه به سرویس بهداشتی ، یا حداقل پنج بار در روز باید محل را به آرامی شست. به مدت ۱۰ روز بر روی خطوط بخیه باسی تراسین یا یک پماد موضعی سه گانه آنتی بیوتیک قرار دهید. یک قطعه گاز را بین لابیا قرار دهید.

 

لباس زیر پنبه ای بپوشید و از پوشیدن زیر لباس سفت یا تحریک کننده به مدت۶ هفته خودداری کنید. ۲روز بعد از عمل می توانید دوش بگیرید – لابیاهای خود را خشک کنید ، مالش ندهید. به مدت دو هفته شنا نکنید.

 

عادات نامطلوب: سیگار کشیدن و مواد اعتیاد آور به طور کلی پیری را تسریع کرده و روند بهبودی را کند می کنند. باید از آنها اجتناب شود

 

واکنش های احتمالی پس از عمل: در بعضی موارد ممکن است درجه حرارت شما برای دو تا سه روز کمی افزایش یابد. مسکن می تواند به راحتی ناراحتی مربوط به هر درد احتمالی در ناحیه تحت درمان را تسکین دهد.

 

عوارض احتمالی: خونریزی بعد از عمل ، یا خونریزی ناشی از عدم مراقبت کافی پس از عمل در خانه

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 384 views بار دسته بندی : بهداشت بانوان تاريخ : 26 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.